Direktlänk till inlägg 18 november 2017

Vinterlördag

Av Dagny Fjällström - 18 november 2017 21:36

                        

Äntligen har vi vintern....andra dagen det snöar och så skönt att det lyser upp ute mot för allt det svarta som har varit. Jag har skottat balkongen för första gången idag denna vinter och fler gånger lär det bli.

 

Var ut en sväng och handlade lite smått som jag behövde från Coop. När jag kom hem tog jag itu med frysen att frosta ut den, bestämde mig imorse för att göra det idag och det passade så bra nu att få ställa ut på balkongen. Det tog några timmar men nu är det gjort och det känns så skönt när det är klart för jag hade tänkt göra det länge. Till middag gjorde jag en kycklinggryta som jag blev helnöjd med. 

 

Imorgon har jag tvättstugan, det gäller att passa på när man är ledig sedan så blir det att ta det lugnt resten av kvällen och bara vara och ladda upp för en ny arbetsvecka.

 

Bilden som jag lägger in på lyktan är tagen idag och den köpte jag i Luleå för någon vecka sedan när jag var dit. Hade en vit tidigare men kände att det var dags att skaffa en ny.

 

Egentligen skulle jag ha åkt till Stockholm tidigare i veckan och varit med på ett möte men kände att jag ville inte stressa iväg från en dag till en annan. Men jag var saknad för jag fick veta att det var flera som hade frågat efter mig vart jag var, så det känns skönt att man är efterfrågad när man inte kommer.

 

I onsdagskväll var jag på Oriflames julmys och det var lika trevligt som det alltid brukar vara. Egentligen går jag inte ut sedan jag kommit hem från arbetet för jag brukar vara så trött när jag kommer hem men kände att jag ville gå på detta. Även vänner till mig var med där och även andra som var intresserade.

 

Idag har jag haft tel samtal av goda vänner samt sms av en god vän. Alltid lika roligt att höra av dem.

 

Har titta på "Så mycket bättre" ikväll på tv:n för jag ville se det ikväll eftersom det ikväll var en artists tur som jag tycker är bra, nämligen Kicki Danielsson. Ska fortsätta att se på tv:n nu så det är dags att avsluta detta inlägg.

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dagny Fjällström - 18 april 2020 21:57


         Drygt halva april har gått och coronnan håller i sig ännu och lär så göra ett bra tag till. Tur jag hade hunnit gå i pension vid årsskiftet. Dagarna får jag att gå för jag har mina intressen som jag kan hålla på med hemifrån och så går...

Av Dagny Fjällström - 1 april 2020 20:53


  Den här veckan är det händer som är veckans utmaning. Ser ni handen som sticker fram. Denna staty finns i Trelleborg och bilden är tagen 2018 då jag besökte staden.    Fler bilder om händer hittar du hos Gemsweekly Photochallenge.     ...

Av Dagny Fjällström - 25 mars 2020 20:52


  Bilden är en arkivbild från 2012 och det är kraftverksdammen i Sikfors.   Om du vill se fler bilder på ordet damm så kan du titta in hos Gemsweekly Photochallenge.     ...

Av Dagny Fjällström - 16 februari 2020 21:38


      Denna bild av bland annat blad tog jag sommaren 2019 i Botaniska trädgården i Göteborg då jag var där. Det är värt att göra besök i denna trädgård.                       Mer inlägg om blad hittar du hos Gemsweekly Photochallenge.         ...

Av Dagny Fjällström - 15 februari 2020 22:38


  Det var ett tag sedan jag bloggade, har inte känt för det men tankarna har funnits på den i alla fall. Har börjat på ett nytt kapitel vid årsskiftet. Gick i pension 1:a januari i år och det känns skönt, man slipper passa tider annat än när man h...

Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Skapa flashcards