Alla inlägg under april 2012

Av Dagny Fjällström - 21 april 2012 14:11

  

Josefin min älskade dotter fyller 17 år idag. Vad dessa år har gått fort. Minns åren från det du föddes till idag med glädje. Det har funnits sorg även för dig i unga år då din far gick bort för några år sedan och saknaden efter honom har kännts för dig många gånger.

Av Dagny Fjällström - 20 april 2012 22:00

    

Det byggs för fullt i Boden för en ny galleria med lägenheter ovanpå. Jag kommer ihåg denna plats med affärer som har varit där när jag besökt Boden vid ett flertal tillfällen när innan jag bodde här. Jag brukade vara in där och handla då när jag var hit.

Av Dagny Fjällström - 16 april 2012 20:29

     

Nu är det snart sommar och då kommer jag att åka upp till stugan som jag har utanför Jokkmokk i ett naturskönt område. Längtar upp dit och har gjort det en tid nu. På våren är det härligt att kunna vara ute på isen och pimpla och gå efter skoterspåren. Denna sjö / älv går ihop med flera andra sjöar och är stor. Man kan åka båt sommartid till andra byar därifrån jag har stugan. Det har jag gjort någon gång bl a till min barndomsby.

Av Dagny Fjällström - 15 april 2012 15:00

 

Sommarbild som är tagen med mobilen. Sommaren är nära men verkar ändå avlägsen när man vaknade på morgonen och det snöade för fullt. Det har nu slutat och ljusnat upp så solen finns nog därbakom någonstans.

Av Dagny Fjällström - 13 april 2012 22:30

 

Det fina vädret har återvänt och jag njöt verkligen i det härliga vädret på min promenad ikväll med Inger. Passade på att ta denna bild ikväll när vi var ute för solen lyste verkligen vackert.

Av Dagny Fjällström - 12 april 2012 12:34

 

Lombergsfallet ena av mina smultronställen som är i närheten av vårat hus inom Gällivare kommun. Återvänder hit varje sommar och njuter av stillheten. Jag älskar dessa klippor som finns här med vattnet som forsar-rinner förbi. Man kan grilla här om man vill eller koka kaffe för det finns en grillplats här som man skymtar mellan träden.

Av Dagny Fjällström - 12 april 2012 09:12

För er som är intresserad av garner lägger jag in en länk och så hoppas man på tur.

http://garnomera.wordpress.com/2012/03/30/tavling-3/#comment-1005

och

http://garnomera.wordpress.com/




Av Dagny Fjällström - 10 april 2012 19:14

 

Dessa sommarbilder har jag tagit med min mobil. De är tagna inom Jokkmokks kommun. Nu längtar man till sommaren med varma dagar och ljusa sommarnätter.

Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Skapa flashcards