Alla inlägg under november 2017

Av Dagny Fjällström - 26 november 2017 22:28

       

                                         Denna arkivbild får bli mitt bidrag denna vecka.

 

                                  Mer bilder om veckans ord Mjuk kan du se här

                                                     


Av Dagny Fjällström - 19 november 2017 21:20

               Tycker att det är bra att det finns godis med mindre socker osv men de är inte så billiga, har inte   själv provat dessa.

                    

 När jag köper godis så har jag börjat att köpa mörk choklad med hög kakao procent och Anthon Bergs choklad tycker jag är god.  Jag köper inte godis ofta, har ibland hemma om jag känner för att ta en bit till kaffet under helgen men kan låta bli lika gärna att ta något eller köpa hem

 

                                    Veckans ord är Godis och mer bilder hittar du här

                                                            

Av Dagny Fjällström - 18 november 2017 21:36

                        

Äntligen har vi vintern....andra dagen det snöar och så skönt att det lyser upp ute mot för allt det svarta som har varit. Jag har skottat balkongen för första gången idag denna vinter och fler gånger lär det bli.

 

Var ut en sväng och handlade lite smått som jag behövde från Coop. När jag kom hem tog jag itu med frysen att frosta ut den, bestämde mig imorse för att göra det idag och det passade så bra nu att få ställa ut på balkongen. Det tog några timmar men nu är det gjort och det känns så skönt när det är klart för jag hade tänkt göra det länge. Till middag gjorde jag en kycklinggryta som jag blev helnöjd med. 

 

Imorgon har jag tvättstugan, det gäller att passa på när man är ledig sedan så blir det att ta det lugnt resten av kvällen och bara vara och ladda upp för en ny arbetsvecka.

 

Bilden som jag lägger in på lyktan är tagen idag och den köpte jag i Luleå för någon vecka sedan när jag var dit. Hade en vit tidigare men kände att det var dags att skaffa en ny.

 

Egentligen skulle jag ha åkt till Stockholm tidigare i veckan och varit med på ett möte men kände att jag ville inte stressa iväg från en dag till en annan. Men jag var saknad för jag fick veta att det var flera som hade frågat efter mig vart jag var, så det känns skönt att man är efterfrågad när man inte kommer.

 

I onsdagskväll var jag på Oriflames julmys och det var lika trevligt som det alltid brukar vara. Egentligen går jag inte ut sedan jag kommit hem från arbetet för jag brukar vara så trött när jag kommer hem men kände att jag ville gå på detta. Även vänner till mig var med där och även andra som var intresserade.

 

Idag har jag haft tel samtal av goda vänner samt sms av en god vän. Alltid lika roligt att höra av dem.

 

Har titta på "Så mycket bättre" ikväll på tv:n för jag ville se det ikväll eftersom det ikväll var en artists tur som jag tycker är bra, nämligen Kicki Danielsson. Ska fortsätta att se på tv:n nu så det är dags att avsluta detta inlägg.

 

 

 

 

 

 

Av Dagny Fjällström - 12 november 2017 22:32

                         Denna arkivbild som är tagen sommaren 2016 på Tjörn får bli mitt bidrag.

                                                                                                                                    

                                             Fler bidrag på ordet Konst hittar du här

                                                        



Av Dagny Fjällström - 5 november 2017 21:46

 

     Denna kudde broderade jag för många år sedan så mönstret i den får bli mitt bidrag

                                         

                                          Mer bidrag om veckans ord mönster ser du  här

                                                                

                                                          

Av Dagny Fjällström - 5 november 2017 15:06

        

          

Helgen går mot sitt slut, endast ett fåtal timmar kvar. Denna helg har man tänkt på nära och kära som inte finns bland oss längre. 

 

Hade tvättstugan igår första passet mellan kl 7 - 12, gillar inte egentligen att ha det passet men det fanns ingen annan tid ledigt när jag bokade till denna helg. Samtidigt var det skönt att få undan på fm för då hade jag tid över till annat som jag kände för att göra.

 

Var ut på en promenad idag trots det trista vädret och det var skönt ute trots allt. Bio hade jag tänkt gå på också idag, bokat biljett till Winnerbäck - Ett slags liv, men jag kände inte för att gå så jag avbokade biljetten. Känner mig trött så det är skönast att vara hemma då och bara vara. 

 

Är borta hela dagarna under veckorna, går hemifrån strax efter kl sju och är tidigast hemma kl halv sex och ibland måste jag förbi affären och då kan kl bli både sex och kvart över sex.

 

Bilderna är från idag.


Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Skapa flashcards