Alla inlägg under juli 2012

Av Dagny Fjällström - 31 juli 2012 13:02

 

Jokkmokks kyrka. Den är verkligen vacker denna kyrka. Skolavslutningarn för Jokkmokks skolor brukar vara i denna kyrka.

 

Gamla kyrkan. Denna kyrka är otroligt vacker.

Om ni är till Jokkmokk så gör gärna ett besök i dessa kyrkor.

Av Dagny Fjällström - 31 juli 2012 09:14

       

Denna älv är inte långt från där jag har stugan. Lilla Lule Älv rinner genom hela kommunen och har utmyningar till andra sjöar / älvar. Ni som känner till dessa trakter så är detta när man svänger av till Purkijaur. Det kom några fiskare och gick ner vid broändan när jag var där och gissa om jag fick lust att hämta mitt spö också men det får bli nästa gång.

Av Dagny Fjällström - 31 juli 2012 08:23

   

Dessa bilder tog jag en kväll i Forsviken som ligger några km utanför Jokkmokk. Det brukar stå många husvagnar och husbilar här och det gjorde det även denna gång.

Av Dagny Fjällström - 30 juli 2012 18:14

       

När jag var upp till stugan som jag har en bit utanför Jokkmokk så var jag förbi hembygdsgården och tog dessa bilder. Så gör gärna ett besök på detta område om ni är uppåt det är verkligen fint där.


Av Dagny Fjällström - 30 juli 2012 17:24

   

Lägger ut lite bilder från stugan och de är tagna idag. Här trivs jag och har brukat vara hela somrarna här men denna sommar blev det inte så mycket som jag önskat mig.

Av Dagny Fjällström - 30 juli 2012 17:01

   

Har varit i stugan några dagar och då passade jag på sent igårkväll att ta dessa bilder vid stranden. Jag njöt dessa två dagar jag var där.

Av Dagny Fjällström - 26 juli 2012 11:07

 

Dessa näckrosor tycker jag är vackra där de flyter på vattnet.

Av Dagny Fjällström - 24 juli 2012 12:59

   

Jag tycker svart/vita bilder är fina och dessa har varit i färg men jag har gjort dom i svart/vitt i ett bildprogram som jag har. Det är Bodens kyrka som syns på båda bildrena och på den nedre kan man skymta även lite av kyrkstugorna.

Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Skapa flashcards