Alla inlägg under februari 2012

Av Dagny Fjällström - 27 februari 2012 18:45

   

Vi har börjat att få soliga och fina dagar nu i febeuari. Försöker att ta mig ut varje dag även så i helgen då även denna bild togs. Kameran har jag med mig som ständig följeslagare för man vet inte om man hittar något som man vill ta bilder på.

Av Dagny Fjällström - 22 februari 2012 09:41

              

Där jag har min stuga är ena av mina smultronställen. Lägger in tre bilder därifrån i detta inlägg. Längtar dit nu och känner att det skulle vara skönt att komma dit och hålla på, vandra i naturen, att gå ned till vattnet och sitta och bara låta tankarna vandra. Det är rofyllt att komma dit och jag har många minnen därifrån som ingen kommer att kunna ta ifrån mig.

Av Dagny Fjällström - 15 februari 2012 16:58

 

 

Bild 1: Sikfors Campingen.  Bild 2: Sikforsgården

Även dessa två bilder tog jag sist när jag var hos Lasse i Sikfors. Det är fint i Sikfors och en mysig by.

Av Dagny Fjällström - 15 februari 2012 16:42

 

Denna skylt finns i Sikfors och vi promenerade förbi den i helgen. Kunde inte låta bli att ta en bild på den då. Det finns många roliga namn som man kan träffa på både på vägar/gator och orter. Syns att man är utanför tättorten snön är verkligen fin och ren mot för i samhällerna/städerna. Det är riktigt roligt att se snön på detta sätt.

Av Dagny Fjällström - 14 februari 2012 22:32

 

Lasse har en härlig utsikt från sitt köksfönster så jag undrar inte på att han trivs i sin mysiga lägenhet. Denna bild tog jag från hans köksfönster när jag var där i helgen innan vi gick ut på våran långpromenad i det härliga vädret som var.

Av Dagny Fjällström - 11 februari 2012 17:24

     

På våran promenad idag gick jag och Lasse över denna hängbro som finns i Sikfors och passade då på att ta bilder och det blev bland andra dessa. Det är Lasse som är med på första bilden och sista bilden är tagen från hängbron. Det var verkligen härligt väder, vi var ute ganska länge och det var skönt..

Av Dagny Fjällström - 5 februari 2012 17:27

 

Sommaren 2010 besökte jag Granuddens skvaltkvarn som ligger efter vägen mot Kvikkjokk inom Jokkmokks kommun. Det var intressant att besöka denna kvarn och se hur de mal mjölet för det maldes när jag var dit. Det är värt ett besök både till kvarnen och naturen, för det är otroligt vackert där. Bilderna som jag lägger in tog jag då med mobilen. Jag lägger in en länk till denna kvarn så kan ni läsa om den: http://www.turism.jokkmokk.se/sv/natur/granuddens-skvaltkvarn.aspx 


Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Skapa flashcards