Alla inlägg under maj 2017

Av Dagny Fjällström - 30 maj 2017 18:59

                            


Tänkte blogga lite i söndags eller igårkväll men det blev inte så det får bli några rader nu. Har varit till sjukgymnasten igår och idag till Sandens hälsocentral......imorgon ska jag till Hud  på Sunderby sjukhus för jag har besvärligt med eksemet. Kommer nog att få ett bad för eksemet så det kommer att bli skönt att få detta bad.


I söndags var det mors dag och då var både dottern och sonen med sin tjej hit. Roligt när de var....så de bjöd på fika och hade blommor med sig.


Så har jag rustat med en del finns alltid att göra.....som tvättstugan, dammsugning osv...nu resten av kvällen blir det att se tv....


Bilden har jag tagit på ena av mina promenader i vår.



Av Dagny Fjällström - 29 maj 2017 13:41

                                         Bilden  är tagen i luften från flygplanet nu maj månad.

                             

                                        Mer om veckans ord Lyser hittar du här.

 

                                                      

Av Dagny Fjällström - 27 maj 2017 18:17

                      '

 Idag på min promenad gick jag om kyrkan som de har börjat att renovera nu i vår.

Det var så härligt ute....fågelkvitter och allt....gick ner till vattnet och den vägen sedan jag gått om kyrkan. 

Av Dagny Fjällström - 26 maj 2017 20:57

      

Denna fredag har jag varit bara jag....åkte till Luleå för jag kände att jag ville göra något annat i veckan så jag bestämde mig för att åka dit alldeles ensam. Var och åt lunch på Baan Thai. Kan rekommendera den resturangen, verkligen trevlig personal, resturang och god mat.

Så gick jag på stan och tittade och shoppade lite grann....det tog några timmar så innan jag gick och tog bussen hem så tog jag mig en fika för jag var sugen på kaffe.....drack inte det när jag ätit lunch för kände att jag inte ville ha det då. Var skönt att gå själv för en gångs skull utan att behöva ta hänsyn till någon, man kan strosa ikring och fundera och gå in där man känner för och när man vill......klart det är roligt att åka med någon också det är inte så jag menar men ibland känner jag att jag behöver vara själv.....det är nog så för många skulle jag tro ibland behöver man egen tid nå för att jag bor själv och idag kände jag att gör något annat än att bara göra alla måsten som jag har nu. Kände att det var bra med paus denna dag....promenaderna fick jag i alla fall i Luleå.

 

Bilden jag lägger in är en arkivbild från där jag har stugan som är mitt ena smultronställe och jag tänkte att denna bänk passar in i detta inlägg när jag for ensam....och jag älsar att vara vid vattnet.


 

Av Dagny Fjällström - 24 maj 2017 09:40

                           

Sitter och ändrar lite på bloggen med färger osv så här på fm. Har jobbat lite vid datorn med annat och vad det är skönt att ha en ny dator som inte segar och är snabbare. Ljuvligt är det. 

 

Det blir även en fin dag denna dag också. Ska ut på min dagliga promenad idag och då i samma veva gå förbi af och göra ett ärende där.....har ett arbete på gång bara jag får börja när facket och kommunen är klar....pratade med kommunen igår så vi får se när de blir klara.....de har haft all tid i världen på sig men klart allt drar ut på tiden, man kan fundera vad de gör egentligen. Är man arbetslös och ska redovisa något så är det på dagen det ska vara inne så jag tycker det är konstigt att de inte kan vara snabbare då när de ska ha ut oss i arbete....men då ska vi vänta minsann...nåja har jag väntat sedan i februari så kan  jag vänta tills det är klart. 

 

Känner av smärtan lite mer idag i nacken och axeln så det är bara att träna på med mina övningar. Så är det mina promenader som jag måste ha dagligen men igår fuskade jag med promenaderna ides inte gå igår.....men det har varit mycket senaste tiden så jag kände att jag måste bara få andas och vara en dag.

 

Fotoutmaningarna som jag har varit med i när det gällt bilder så har många lagt ner dem och det tycker jag är trist för det var roligt att hålla på med det och även se andras bilder. Så nu är jag med bara i två fotoutmaningar men jag hoppas att det ska dyka upp någon fler som man kan vara med i.

 

Nu ska jag göra annat innan jag ska ut och bilden jag lägger ut idag tog jag på ena av mina promenader som jag var ut på under maj månad i år.


 

 


 

 

Av Dagny Fjällström - 22 maj 2017 10:09

Finns mycket man kan vara tacksam över, men här kommer lite av veckan som varit

 

  • Solsken
  • Promenader
  • Kameran
  • Bilder
  • Sjukgymnasten
  • Telefonsamtal
  • Fika med goda vänner
  • Sommaren på väg
  • Och mycket annat..................

 

                                                    Fler tacksamheter finns här


                                             

Av Dagny Fjällström - 22 maj 2017 09:41

 

   Det finns mycket som är vackert men jag har valt denna blomma till veckans utmaning.

                                            

                                              Mer om vacker hittar du här        

                                                 

   


Av Dagny Fjällström - 21 maj 2017 15:58

     

I kväll strax efter kl 20.30 kom jag hem från Karlstad, för en vecka sedan, vad veckan har gått fort. Man hinner knappt med. Vilket härligt väder vi har och haft några dagar...skönt att sommaren är på väg. Har varit ute på promenader samt gjort mina övningar som jag har från sjukgymnasten....hoppas det ger med sig så småningom, ska på återbesök till henne i slutet på månaden och då blir det fjärde gången......men jag orkar och ids inte klaga om sjukdomarna och så har jag fått välja så klart jag valde det bästa för att slippa äta medicin så jag hoppas det går vägen. Men det blir inte bättre av att gnälla....jag är inte den personen, kämpar på och tänker positivt. Jag har alltid ett leende på läpparna och verkar nog glad för det mesta men i grund och botten är jag det inte alltid.....nåja nu har vi sommaren i antågande. Ska till endel av mina smultronställen i sommar och det ser jag verkligen fram emot. Där laddar jag batterierna som man brukar säga. 

 

Bilden som jag lägger in är en akrivbild som jag tog för några år sedan här i Boden.


Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Skapa flashcards