Alla inlägg under maj 2017

Av Dagny Fjällström - 17 maj 2017 19:28

      

Det har varit ett härligt och soligt väder idag...riktigt skönt ute. På min dagliga promenad idag så gick jag bl a om kyrkstugorna och då blev det att jag tog dessa bilder.

Skönt är det att vara igång igen med promenader, bloggandet och bilder. Har mycket annat också men det är sådant som jag trivs med...

Av Dagny Fjällström - 17 maj 2017 10:02

 

Detta citat har jag lånat från meditationsguiden på facebook. Tycker att den är bra, varför ska man ödsla tid på sådant som är negativt osv......man är sig själv närmast.

Av Dagny Fjällström - 15 maj 2017 22:40

  • Ny dator
  • Varit till Karlstad
  • Ärliga och glada vänner
  • Träffat vännerna under veckan och helgen som gått
  • Ätit goda middagar ute
  • Mjukglass
  • Min kisse
  • Och mycket annat.......

        Mer om tacksamheter hittar du här.


              

Av Dagny Fjällström - 15 maj 2017 15:10

 

Har haft en fin helg i Karlstad som ligger i Värmland. Träffat både gamla och nya deltagare / vänner. Det var roligt att träffa dem alla igen och även att lära känna nya människor. 

 

Fredagkväll var vi ut och åt på Pinchos  och det var intressant för där beställer man maten via en app i mobilen vad man vill äta (tappas) små rätter. Man beställer hur många man själv vill ha och vilka rätter.....det var intressant att prova detta sätt för det var första gången för mig.

 

Lördag förmiddag hann jag gå ut några timmar efter frukosten och såg mig omkring men hade gärna haft några timmar till på mig att vandra runt.

 

Senare på kvällen blev vi bjudna på middag på en annan resturang och det var trevligt....vi satt och pratade och hade det mysigt i samvaron som på fredagkväll.

 

Vi var från hela Sverige. Men vi har kontakt många av oss via nätet, telefon och mail så vi hörs ibland. 

 

Jag är nöjd med helgen men trött. 

 

Jag flög till Stockholm sedan tåg till Karlstad och vice versa när jag skulle hem.

 

Bilden jag lägger in har jag tagit från flygplanet i luften.

 

Av Dagny Fjällström - 15 maj 2017 14:58

 

   Det finns många blåa nyanser och denna bild är tagen i luften i helgen från flygplanet.

 

                                            Mer om blå hittar du här

 

 

Av Dagny Fjällström - 9 maj 2017 09:29

 

                   Att kunna flyga måste vara en underbar känsla av frihet.

                                        

                                          Mer känslor hittar du här

 

      

 

Av Dagny Fjällström - 2 maj 2017 14:56

 

Veckans utmaning i Tisdags Tema är aktivitet och denna bild från Marstrand sommaren 2016 får bli mitt bidrag. Man kan tolka aktivitet på många olika sätt och detta tycker jag passar bra när vi går mot sommaren som inte är alltför långt borta.

 

                                              Mer om aktivitet  hittar du hos

                                                         TisdagsTema

Av Dagny Fjällström - 1 maj 2017 19:09

              

Idag inleds maj månad och man kan inte tro att det gått fyra månader redan på detta år...vart tar tiden vägen undrar jag.....

 

På min promenad idag så såg jag på 1:a Majrundan då motorcyklisterna kör genom Boden. De startar i Piteå för vidare färd till Lulelå därefter till Boden därefter fortsätter de till Älvsbyn och därifrån mot slutmålet som är Öjebyn.  

 

Vädret var bra fast det blåste så idag men det var ändå skönt ute. Träffade på en del som jag kände så det blev att man pratade några ord här och några där. Var ute i två timmar men jag var trött när jag kom in så jag slog på tv:n och somnade på soffan....det var skönt att få sig en tupplur. Brukar ta mig det mellan varven fast man kanske skulle vänja sig av med det men det är kanske värken som tar ut sin rätt.....

 

Nu blir det tv resten av kvällen och kanske att jag läser något...får se vad lusten faller på.



Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards