Direktlänk till inlägg 19 juni 2018

Det gamla och nya i mitt liv

Av Dagny Fjällström - 19 juni 2018 22:28

   

Nu är jag inne på mitt nya kapitel sedan åtta dagar  (12/6) tillbaka Kändes vemodigt att stänga dörren till det gamla men samtidigt nyfiken på att glänta på dörren till allt nytt som kommer.

 

Det kändes vemodigt att säga "hej då" till personalen samt till boendena för jag var uppskattad av alla för min insats där. Trivdes men hade bara ett års anställning på heltid. Men jag har roliga, glada och trevliga minnen därifrån som jag kan tänka tillbaka på. Detta år har gett mig många erfarenheter inom ett område som jag aldrig har arbetat med tidigare och jag är glad för vad det gett mig. Det kändes konstigt att vakna första morgonen och veta att jag inte skulle iväg på arbetet. 

 

Rädd är jag inte för det nya och jag undrar varför man ska vara det. Det har tagit mig några dagar med att komma igång med  bland annat promenader, att ta bilder samt att börja att blogga igen, har även börjat med instagram som jag inte hade tänkt göra men det känns roligt att kunna lägga in någon bild där. Klart det tar ett tag innan man är igång med allt men det kommer allt efttersom.

 

Nu ska jag släcka ner för ikväll och jag ser fram emot morgondagen vad det har att komma med.

 

Bilden är tagen i söndagskväll (17/6) då jag tog mig en promenad och tycker den passar in med vägar då jag är inne på en ny fas i mitt liv.

 
 
wiper

wiper

20 juni 2018 13:59

Vad tråkigt att sluta när man trivs så bra. Har varit med om liknande. Jag har själv arbetat under några år både i äldrevård och arbetsterapi och trivdes.

Förstår att det känns konstigt men härligt att du trivdes så bra och var uppskattad. Det blir ju ett minne för livet

Det går säkert bra att gå vidare det har jag själv gjort många gånger i livet och det berikar.

Bilden passar verkligen bra och man ser ju den ljusa framtiden

Ha en fin midsommar
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Dagny Fjällström

20 juni 2018 16:16

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dagny Fjällström - 18 april 2020 21:57


         Drygt halva april har gått och coronnan håller i sig ännu och lär så göra ett bra tag till. Tur jag hade hunnit gå i pension vid årsskiftet. Dagarna får jag att gå för jag har mina intressen som jag kan hålla på med hemifrån och så går...

Av Dagny Fjällström - 1 april 2020 20:53


  Den här veckan är det händer som är veckans utmaning. Ser ni handen som sticker fram. Denna staty finns i Trelleborg och bilden är tagen 2018 då jag besökte staden.    Fler bilder om händer hittar du hos Gemsweekly Photochallenge.     ...

Av Dagny Fjällström - 25 mars 2020 20:52


  Bilden är en arkivbild från 2012 och det är kraftverksdammen i Sikfors.   Om du vill se fler bilder på ordet damm så kan du titta in hos Gemsweekly Photochallenge.     ...

Av Dagny Fjällström - 16 februari 2020 21:38


      Denna bild av bland annat blad tog jag sommaren 2019 i Botaniska trädgården i Göteborg då jag var där. Det är värt att göra besök i denna trädgård.                       Mer inlägg om blad hittar du hos Gemsweekly Photochallenge.         ...

Av Dagny Fjällström - 15 februari 2020 22:38


  Det var ett tag sedan jag bloggade, har inte känt för det men tankarna har funnits på den i alla fall. Har börjat på ett nytt kapitel vid årsskiftet. Gick i pension 1:a januari i år och det känns skönt, man slipper passa tider annat än när man h...

Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Skapa flashcards