Alla inlägg under juni 2014

Av Dagny Fjällström - 13 juni 2014 13:35

 

Granudens skvaltkvarn inom Jokkmokks kommun efter vägen till Kvikkjokk. Även det en människoskapelse. Bilden har jag tagit sommaren 2010.

 

Lägger in länken till denna kvarn så kan ni läsa om den: Granuddens Skvaltkvarn

 

                                                                    Fredagstema #35

 

 

Av Dagny Fjällström - 12 juni 2014 23:03

     

Igår var det student...avslutning i Boden och de glada studenterna åkte genom Boden....den första bilden är när de åker från skolan och de andra två genom stan med en cyklande polis före....och verkligen tur hade de med vädret, sterålande solsken....även jag hade en dotter som tog studenten här i Boden igår.



Av Dagny Fjällström - 12 juni 2014 10:27

  #14

Jag gillar alla slags djur och denna häst träffade jag i påskas när jag var ute........jag tycker de är vackra och ståtliga.

 

                                                                        Torsdagstema I like

Av Dagny Fjällström - 11 juni 2014 18:59

 

Idag har det varit studentavslutning i Boden som det är på många andra orter i Sverige och här är en bild från dagens studentåkande och vem skulle inte vara vimmelkantig av åkande och glädje...

 

                                                                        Onsdagstema


Av Dagny Fjällström - 10 juni 2014 10:21

     

Denna växer mot husväggen där jag bor........

 

                                                   TisdagsTema: Det här växer i min/mitt

 

Av Dagny Fjällström - 8 juni 2014 20:53

     

I helgen har det varit en del aktiviteter i Boden och jag har tagit en hel del bilder. Studentbalen var igår och min dotter tar studenten så även hon och hennes kille deltog i den. Så jag valde ut dessa tre bilder.....första bilden är när min dotter med sin kille anländer till Kvarnängen i bilen som körde dem och de två andra bilderna är när de minglat klart och går i parad upp till Bodensia där balen hölls.

 

                                                                   Helgbilden 8 juni 2014


Av Dagny Fjällström - 6 juni 2014 18:33

     

I Boden bjöds det på strålande sol på Kvarnängen där Nationaldagsfirandet hölls. Jag var ute i några timmar i det vackra vädret där vid Kvatnängen och strosade omkring lite grann innan jag gick hemåt. Jag tycker om vår svenska flagga och kommer att vara med och fira våran dag på något sät varje år.



Av Dagny Fjällström - 5 juni 2014 20:58

 

Hembygdsgården i Vuollerim....kan rekommendera detta ställe om ni har vägarna förbi denna ort. Jag har arbetat på denna ort i drygt två år och trivdes väldigt bra så det hände att jag gick hit på sommaren när det var öppet. Bilden har jag tagit i maj 2014.

 

                                                                    Torsdagstema I like

 

 

Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Skapa flashcards