Alla inlägg under maj 2012

Av Dagny Fjällström - 20 maj 2012 13:00

     

Igår var det soligt och fint ute, verkligen härligt väder. Tog jag mig en promenad på eftermiddagen i det vackra vädret med kameran i släptåg. Gick ena av promenadvägarna vid vattnet och då tog jag dessa bilder. Var översvämning som ni ser på sista bilden med varningstriangeln och det synns bakom den vattnet. Jag vek av där och gick upp på vägen annars så hade jag nog fortsatt att gå denna promenadväg och gått upp längre bort.

Av Dagny Fjällström - 19 maj 2012 13:57

 

Som "ordspråket" ovan lev idag. Imorgon kan det vara försent. Fastna inte i gårdagen utan gå vidare och spara minnerna som du har med glädje och dröm om morgondagen. Ibland ångrar man vissa saker men det går inte att få ogjort man måste vidare i livet. Ta vara på all glädje och spara dem för att kunna plocka fram dem och minnas. Jag har mycket att glädja mig åt som jag har runt omkring mig barn, vänner och smultronställerna. Jag ser framåt med glädje och tar tillvara på de glädjeämnen som finns. Bilden som jag lägger in är när jag följde med en god vän till hans arbete och där hängde den på väggen så jag tog då denna bild.

Av Dagny Fjällström - 16 maj 2012 22:23

   

Lundagårdsskolan i Boden som jag ser från mitt vardagsrumsfönster. Men denna bild tog jag när jag kom från min promenad ikväll så den är tagen från baksidan.

 

Även denna bild tog jag från samma håll som föregående bild. Denna järnvägsövergång finns bara några meter därifrån där jag bor men jag störs inte av de framrusande tågen och ljuden av dem. Man ser även byggkranarna från stan där nya gallerian byggs.


  

Av Dagny Fjällström - 14 maj 2012 13:20

 

Detta är Lasse och jag på våran promenad i Sikfors igår söndag då han fyllde 60 år. Ljuvligt väder var det. Efter promenaden kom hans söner med sambor och svärföräldrar till ena av hans söner och uppvaktade Lasse. Det var trevligt och sedan åkte jag hem med ena av hans söner med sambo. Denna bild har jag lånat av Lasse med tillstånd men de övriga bilderna i de andra blogginläggen har jag tagit själv.

Av Dagny Fjällström - 14 maj 2012 13:14

   

Kraftverksdammen i Sikfors. Här gick vi även förbi igår när jag var hos Lasse. Jag älskar vatten i all dess former att vara där och det är som att det suger i magen när det forsar fram på olika sätt, det är som att man vill dras med ibland.

Av Dagny Fjällström - 14 maj 2012 13:09

 

Denna hängbro finns i Sikfors. Jag och Lasse gick över denna igår då jag var hos han denna helg.

Av Dagny Fjällström - 13 maj 2012 22:41

 

Denna bild tog jag idag på min promenad av laxtrappan i Sikfors.

Av Dagny Fjällström - 13 maj 2012 22:20

       

Dessa bilder tog jag på promenaden idag av utskovet Sikfors kraftstation, Vädret var härligt idag så det var skönt att ta sig denna promenad. Jag gillar när vattnet forsar fram och tycker det är synd att många av våra älvar är förstörda av utbyggnader.


Presentation


För att se bilderna större klicka på dem.

Mina bilder

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Översätt bloggen

Gästbok

Mina bloggar

Bloggar

Hemsidor

Fotoutmaningar

Sevärdheter

Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Väder

Väder Boden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Jag finns på Facebook

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards